Hivatalosan meg nem erősített információ alapján, hamarosan
újraindulhat a személyszállítás a 77-es Vácrátót-Galgamácsa-Aszód
vasútvonalon.
Csak, hogy valóban meggyőződjünk az információ hitelességéről, megkerestük a Közlekedéstudományi Intézetet, ahol konkrét ígéretet nem kaptunk, de talán már az is jó, hír, hogy foglalkoznak a szüneteltetett vonal sorsával.
Ami kiderült, hogy a 2021/22. évi menetrendi időszakra
vonatkozóan számos vasútvonalon merült fel módosítási javaslat. A 80a sz.
vasútvonal projekt utáni menetrendjének tervezésekor felmerült annak
lehetősége, hogy az Aszód és Hatvan közötti két kisforgalmú megállóhelyet a 77
sz. vonalról átforgó szerelvények szolgálják ki. Ennek érdekében a 80a, 78 és
77 sz. vonalra is egy kétórás ütemű menetrendi struktúra menetvonalai kerültek befoglalásra.
A menetvonalak befoglalása még nem jelenti azt, hogy ezek a
vonatok közlekedni fognak, mindössze a pályakapacitás lekötése történt meg,
annak érdekében, hogy a tehervonatok menetrendjének tervezésekor azt figyelembe
lehessen venni.
A kora ősz folyamán fog arról döntés születni, hogy ezeken a menetvonalakon valóban megrendelésre, illetvefinanszírozásra kerül-e az állam részéről a vasúti közszolgáltatás, vagy nem. Ez nagymértékben függ a finanszírozási igény mértékétől, a források meglététől, illetve attól is, hogy ennek fedezete előteremthető-e az Aszód és Vác között közlekedő autóbuszjáratok megszüntetése révén keletkező költségmegtakarításból. A fejlesztés megvalósulása függ attól is, hogy a vonal kiszolgálására allokálható-e megfelelő minőségű és mennyiségű jármű, illetve személyzet. A korábbi években számos budapesti elővárosi vasúti fejlesztés azért maradt el, mert a pályakapacitás, a finanszírozási forrás, valamint a jármű, vagy személyzeti szükséglet nem volt biztosítható.
Tehát reménykedhetünk, hogy ősszel újra előkerül a téma. Addig a vonalon lévő települések polgármestereinek, vagy országgyűlési képviselőnek érdemes lenne jelezni, hogy valóban van-e igény az utasok részéről az újraindításnak.
0 Megjegyzések